تصاویرزیبا|عکس های زیبا

تصاویرزیبا|عکس های زیبا

جدیدترین عکس های خفن و زیبا
تصاویرزیبا|عکس های زیبا

تصاویرزیبا|عکس های زیبا

جدیدترین عکس های خفن و زیبا

خواندنی/برگزاری جشنواره‌ی نادرترین گل جهان در گیلان

برگزاری جشنواره‌ی نادرترین گل جهان در گیلان

معاون گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره‌ی سوسن چلچراغ به‌عنوان نادرترین گل جهان در روستای داماش خبر داد.

فردین پورهادی اظهار کرد: این جشنواره با همکاری سازمان محیط زیست استان از 16 خردادماه به ‌مدت یک هفته در روستای داماش بخش عمارلوی شهرستان رودبار برگزار می‌شود.

او با اشاره به برگزاری تورهای بازدید از این جشنواره از سوی دفاتر خدمات مسافرتی، ادامه داد: مردم می‌توانند برای ثبت نام در این تورها از طریق سایت انجمن صنفی، مسافرتی و جهانگردی استان ‌اقدام کنند و برای بازدید از این منطقه به گیلان بروند.

پورهادی با بیان این‌که منطقه‌ی یادشده از سوی سازمان محیط زیست حفاظت می‌شود، افزود: بازدید از این مکان با محدودیت زمانی رویش گل سوسن چلچراغ مواجه است.

سوسن چلچراغ گیاهی نادر است که فقط در دو نقطه‌ی جهان می‌روید. این گل، نخستین گیاهی است که رویشگاه اصلی‌اش به‌عنوان اثر ملی طبیعی در ایران به ثبت رسیده است. این گیاه سال 1354 از سوی «لدربوری» یک گیاه‌شناس فرانسوی در روستای داماش، بخش عمارلوی شهرستان رودبار در استان گیلان شناسایی شد و پس از معرفی به دولت ایران از سوی شورای عالی محیط زیست جزو آثار زیست‌محیطی کشور به ثبت رسید. سوسن چلچراغ از سال 1355 در فضایی به مساحت چهار هکتار تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد